Drugi upisni rok na Fakultetu za sport Univerziteta „Union – Nikola Tesla“ traje do 30 septembra, a o programu Matser akadmeskih studija Fizičko vaspitanje i sport, a o njegovim specifičnostima i prednostima govorio je prof. dr Srećko Jovanović.
On je pre svega naglasio da je ovaj studijski program namenjen je onim studentima koji žele da steknu zvanja Master fizičkog vaspitanja i sporta i time ispune zakonom predviđene uslove za rad u nastavi fizičkog vaspitanja na svim nivoima vaspitanja i obrazovanja.
„Zbog toga je ovaj program dominantno usmeren na ostvarenje glavnog cilja a to je da svršeni student stekne potrebna znanja i veštine za uspešno obavljanje svih radnih zadataka u oblasti fizičkog vaspitanja“, počeo je prići profesor Jovanović i potom dodao:
„Najpre bih rekao da smo se mi na Fakultetu dugo i pažljivo pripremali za akreditaciju ovog programa. To podrazumeva da smo dobro proučili iskustva domaćih i međunarodnih visokoobrazovnih institucija u koncipiranju ove vrste studijskih programa. Takođe, analizirali smo aktuelne tendencije u oblasti fizičkog vaspitanja kod nas i zahteve koji se odnose na osposobljavanje stručnog kadra u ovoj oblasti“, konstatovao je prof. dr Jovanović.
On smatra da je napravljen veoma dobar studijski prpogram sa nekim objektivnim prednostima:
„Ovaj program omogućava sticanje potrebnih nivoa kompetencija u skladu za stvarnim zahtevima stručnog angažovanja u prostoru fizičkog vaspitanja, a takođe omogućava dopunsko teorijsko-metodološko i metodičko obrazovanje u posebno izabranim segmentima fizičkog vaspitanja i sporta. Obezbeđuje obavljanje pedagoške prakse i vežbi u predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama, na fakultetima, sportskim klubovima i drugim institucijama, a omogućava izbor problematike završnog master rada u skladu sa interesovanjem i stručno-metodološkim predispozicijama“.
Na pitanje po čemu se ovaj master studijski program Fakulteta za sport razlikuj od nekih sličnih na drugim fakultetima, prof. dr Srećko Jovanović kaže:
„Na mnogim fakultetima, čak i na fakultetima iz naše stručno-naučne oblasti, u nastojanju da se zadovolje različiti ciljevi master studija, susreću se liste obaveznih i izbornih predmeta, od kojih neki nemaju jasno sagledivu ulogu. Po mom mišljenju to se dešava zbog specifičnih kadrovskih uslova, nepotrebnog protežiranja pojedinih opšteobrazovnih predmeta sa osnovnih studija, asimetrične orijentacije prema naučno-istraživačnim ili stručnim predmetima i slično. U našem slučaju, dosledno smo se oslonili na definisane ciljeve studijskog programa MAS Fizičko vaspitanje i sport. Tako smo došli do sistemskog rešenja strukture ovog studijskog programa po uzoru na priznate međunarodne visokoobrazovne institucije, odredbe Bolonjse deklaracije i zahteve koji se odnose na primenu stručno- naučnih saznanja neophodnih u ovoj oblasti“.
Govorio je i o specifičnostima programa MAS Fizičko vaspitanje i sport:
„One se mogu se sagledati u odnosu na sadržaj i na organizaciju nastave. Preko Metodologije istraživačkog rada kao obaveznog predmeta, studenti dobijaju opšte smernice za istraživanje problematike iz oblasti fizičkog vaspitanja i sporta. Pored toga, student se opredeljuje za jednu od posebnih istraživačkih oblasti: Pedagoška i psihološka istraživanja u fizičkom vaspitanju i sportu, Biomehanička istraživanja u fizičkom vaspitanju i sportu i Biomedicinska istraživanja u fizičkom vaspitanju i sportu. Na bazi izabranog istraživačkog pravca, uže stručne usmerenosti i preporuke referentnog profesora, student se opredeljuje za tematiku budućeg master rada. U procesu izbora i pripreme za izradu projekta master rada posebno značajnu ulogu ima predmet: Stručno istraživački rad na teorijskim osnovama master rada. U okviru ovog predmeta student se posebno upućuje na istraživanje literature i analizu objavljenog istraživačkog materijala iz problematike za koju se opredelio, način citiranja i popisa referentne literature…
Profesor Jovanović je posebno je naglasio specifičnosti u organizaciji nastave koje se odnose na mentorski rad, konsultacije, mogućnost svakodnevne komunikacije sa nastavnicima, seminarske zadatke, mogućnost predavanje na daljinu, pre svega zbog činjenice da su mnogi studenti u radnom odnosu, aktivni sportisti ili treneri.
MAS Fizičko vaspitanje i sport je prema svim ocenama savremen, dobro struktuiran studijski program koji ispunjava sve standarde:
„Bez preterivanja, mogu reći da posedujem dugogodišnje iskustvo u analizi, organizaciji i neposrednom učešću u izradi programa master studija. Svojevremeno kao dekan Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja u Beogradu, učestvovao sam sa dekanima ostalih Fakulteta Univerziteta u procesu implementacije Bolonjske dekleracije u naš obrazovni sistem. Desile su se brojne promene koje su u značajnoj meri uticale na sistem našeg akademskog obrazovanja. Između ostalog, uvedene su i master studije. To je za nas bio veliki problem, jer je ranije student sa završenim osnovnim obrazovanjem sticao sve potrebne kompentencije za rad i nastavak školovanja u matičnoj stručno-naučnoj oblasti. Sad se pojavio Master. Niko od dekana nije znao šta to znači i kako napraviti program za ovaj nivo obrazovanja. Tako su počela različita tumačenja i različiti modaliteti master studija sa varijacijama studijskih programa. To traje i danas. Zato sam zadovoljan što smo akreditovali ovakav studijski program, za koji tvrdim da je dobar i da u potpunosti odgovara svim zahtevima i standardima za ovaj nivo obrazovanja stručnjaka u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta“, zaključio je prof. dr Srećko Jovanović.