“Etika i kodeks novinarstva” još jedna je vredna knjiga autora prof. dr Vesne Milenković u izdanju Fakultetu za sport Univerziteta “Union – Nikola Tesla”.
Još od ranije našim studentima su dostupna izdanja “Uvod u novinarstvo”, kao i knjiga “Fudbal i društvo”, koju je Vesna Milenković uradila u koautorstvu sa prof. dr Dejanom Milenkovićem.
“U doba postmodernih medija sve manje pažnje posvećuje se etici u novinarstvu, pa se čini da je svaki trud predavača medijske etike uzaludan. Možda se zbog toga retko susrećemo sa nekim novim štivom na ovu temu. Moje polazište bilo je optimizacija literature iz ove oblasti da bi se omogućilo studentima novinarstva da što bolje shvate materiju sa kojom se u toku školovanja nisu susretali. Zbog toga sam tekst prilagodila njihovim potrebama i problemima koji ih kao mlade novinare očekuju na terenu. Jer, bio bi veliki propust kada ne bi na pravi način shvatili suštinu etike svoje profesije”, istakla je prof. dr Vesna Milenković o svojoj novoj knjizi.
Knjiga će biti korišćena kao udžbenik za studente četvrte godine na studijskom programu Sportsko novinarstvo
“Etika i kodeks novinarstva namenjen je studentima na smeru Sportsko novinarstvo na Fakultetu za sport Univerziteta Union „Nikola Tesla“ pa se struktura ovog štiva bazira na planu i programu osnovnih studija Sportskog novinarstva za predmet Etika i kodeks novinarstva koji se izučava na četvrtoj godini studija”
Ovo izdanje obuhvata različite segmente etike.
“Koncepciju udžbenika sačinjava četrnaest poglavlja koja odgovaraju istoimenim nastavnim jedinicama, od pojmovnog određenja morala, etike i društva do moralnog rasuđivanja i načela novinarstva, od stega u novinarstvu i društvene odgovornosti medija do osnovnih odrednica novinarske etike kao što su: sloboda, istina, poštovanje ljudske ličnosti, princip poverljivosti i pravo na privatnost. Slede poglavlja u kojima se promišlja o ulozi profita u kreiranju uređivačke politike medija i sagledava poseban fenomen sprege finansijskog interesa medija i interesa javnosti, a zatim se posebna pažnja posvećuje stereotipima, antisocijalnom ponašanju i moralno uvredljivim sadržajima u medijima. Shodno naslovu predmeta, poslednje poglavlje posvećeno je samoregulatornom mehanizmu, kakav je kodeks novinarstva, kao osnovnom pravilu ponašanja novinara koji su kodifikovali sami novinari profesionalci, vlasnici medijskih organizacija, medijski menadžeri formulišući profesionalne i etičke standarde postupanja u okviru svoje profesije”, kaže prof. dr Vesna Milenković.
Jednu stvar potencira na kraju Vesna Milenković.
“Posebna pažnja u knjizi, kao i na predavanjima i vežbama, usmerena je ka moralnom rasuđivanju koje razvija kritičko razmišljanje i ukazuje na potrebu poznavanja društvenog i kulturnog konteksta i filozofskih osnova teorije morala radi odbrane etičkih odluka moralnih agenata od tuđih kritika. Važnost donošenja izbalansiranog odgovora koji će zadovoljiti interese svih zainteresovanih strana apostrofirana je posebnim izdvajanjem etičkih pitanja u svim delovima knjige što će, verujem, pomoći mladim kolegama da shvate značaj ovih dilema i, posle razmatranja mogućih posledica svojih odluka, donesu odgovarajući etički sud”.