

Fizičko vaspitanje i sport
Program master akademskih studija FIZIČKO VASPITANJE I SPORT traje godinu dana i njegovim okončanjem student ostvaruje 60 ESPB (Evropski Sistem Prenosa Bodova) i stiče naziv:
Master profesor fizičkog vaspitanja i sporta
O programu
Studijski program master akademskih studija Fizičko vaspitanje i sport (DHP) u trajanju od jedne godine (dva semestra), na kojem se stiče 60 ESPB, sadrži sve elemente utvrđene Zakonom o visokom obrazovanju i standardima za akreditaciju studijskih programa.
Struktura studijskog programa MAS Fizičko vaspitanje i sport koncipirana je po uzoru na priznate međunarodne visokoobrazovne institucije, usaglašena je sa postojećim nivoom razvoja u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta, zasnovana je na Bolonjskoj deklaraciji i u skladu je sa zahtevima koji proizilaze iz praktične primene saznanja neophodnih u ovoj oblasti. Uslovi za upis na studijski program su završene osnovne akademske studije.
Osnovni cilj studijskog programa Fizičko vaspitanje i sport master akademskih studija jeste obrazovanje master profesora fizičkog vaspitanja i sporta za samostalan rad u obrazovnim ustanovama, kao i rad u istraživačkim ustanovama i institucijama koje se bave razvojem, upravljanjem i kontrolom u oblasti sporta i to kroz sticanje savremenih teorijskih i praktično primenjivih znanja, razvijanje novih veština kroz aktivnosti istraživanja u cilju kompetentnog rešavanja praktičnih i teoretskih problema istraživačko-razvojnog i inovativnog karaktera, kritičko tumačenje u vezi primenjenih modela, postupaka i ostvarenih rezultata istraživanja, kao i dalje usavršavanje znanja u svim oblicima profesionalne delatnosti i sposobnosti neophodnih za nastavak studija na višem nivou obrazovanja.
Ishod procesa učenja jesu kompetentni master profesori fizičkog vaspitanja i sporta, osposobljeni za izvođenje nastave fizičkog vaspitanja na svim nivoima vaspitanja i obrazovanja, za sprovođenje programiranih sportskih aktivnosti i treninga selekcionisanih pojedinaca i grupa na svim nivoima takmičarskog sporta dece, omladine i odraslih, za sprovođenje rekreacijskih aktivnosti u okviru pokreta sport za sve, da kreiraju inkluzivnu politiku i sprovode inkluziju u organizacionim oblicima fizičkog vežbanja i razvijaju pozitivne socijalne odnose od najranijeg dobnog uzrasta kroz organizacione oblike fizičkog vežbanja; osposobljeni za ostvarivanje širih društvenih ciljeva, kao i drugih vidova razvoja društvene svesti i društva prema rastućim zahtevima društva, za razvoj kritičkog i samokritičkog mišljenja i usvajanje objektivnog stava u odnosu na bilo koju praktičnu situaciju; za uključivanje u naučno istraživački rad sistemskog karaktera i rad na projektima; da prezentuje rezultate svog naučnog rada naučnoj i stručnoj javnosti, za praćenje inovacija i savremenih naučnih tokova i njihove implementacije u praksi, za nastavak naučnog i stručnog usavršavanja na specijalističkim i doktorskim studijama.
Akreditacija
Fakultet za sport, Univerziteta „Union – Nikola Tesla“ iz Beograda, ispunio je standarde propisane Pravilnikom o standardima i postupku za akreditaciju visokoškolskih ustanova i studijskih programa, za akreditaciju studijskog programa Master akademske studije FIZIČKO VASPITANJE I SPORT, u okviru obrazovnog-naučnog polja Društveno-humanističke nauke i oblasti Fizičko vaspitanje i sport. Uverenje o akreditaciji pogledajte ovde. Izveštaj o samovrednovanju pogledajte ovde.
Vodič za studente kroz akreditovane visokoškolske ustanove i studijske programe u Republici srbiji možete pogledati ovde.
Svrha
Svrha studijskog programa MAS Fizičko vaspitanje i sport je da studentima omogući sticanje adekvatnog teorijsko-primenjivog znanja, kompetencija i kvalifikacija koje su društveno opravdane i korisne iz oblasti planiranja i organizacije nastavnih i vannastavnih programa, psihološko pedagoških istraživanja, bimehaničkih i biomedicinskih istraživanja u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta, adaptivnog fizičkog vežbanja, dijagnostike i analitike u fizičkom vaspitanju i sportu, menadžmenta sportskih događaja, takođe, da se osposobe za profesiju master profesor fizičkog vaspitanja i sporta, za praćenje, razvoj i primenu novih naučnih i stručnih dostignuća u ovoj oblasti, kao i za samostalni studijski istraživački rad. Usvojena znanja i veštine omogućiće svršenim studentima da kvalitetno i kompetentno obavljaju nastavu fizičkog vaspitanja na svim nivoima vaspitanja i obrazovanja, od predškolskog do visokoškolskog, za sprovođenje programiranih sportskih aktivnosti i treninga selekcionisanih pojedinaca i grupa na svim nivoima takmičarskog sporta dece, omladine i odraslih, za sprovođenje rekreacijskih aktivnosti u okviru pokreta sport za sve, da kreiraju inkluzivnu politiku i sprovode inkluziju u organizacionim oblicima fizičkog vežbanja i razvijaju pozitivne socijalne odnose od najranijeg dobnog uzrasta kroz organizacione oblike fizičkog vežbanja, da uvažavaju društvene razlike i vrše senzibilizaciju učesnika u organizacionim oblicima fizičkog vežbanja.
Predmeti na ovom studijskom programu su stručno odabrani tako da njihovom obradom i savladavanjem studenti postaju sposobni da učestvuju u rešavanju praktične problematike u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta, da svoja znanja i veštine inkorporiraju u timski rad na praćenje i primenu novih naučnih otkrića u ovoj oblasti. Vrednost ovog studijskog programa procenjuje se kroz njegovu naučnu celishodnost u okvirima postojećih tokova nauke i prakse razvoja u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta kako u domaćim, tako i u inostranim obrazovnim institucijama. Zbog toga je ovaj studijski program i kompatibilan sa programima istih ili sličnih usmerenja na domaćim i inostranim visokoobrazovnim institucijama.
Studijski program prati sve novine u oblasti obrazovanja kao što su standardi Bolonjskog procesa, pravci razvoja visokog obrazovanja u Republici Srbiji, sve u cilju obrazovanja i osposobljavanja stručnjaka za rad u institucijama čija delatnost je usmerena ka unapređenju zdravlja i kvalitetu života stanovništva. Interes države je uključivanje što većeg broja stanovništva u sport i sportske aktivnosti, zdrav život, svestran razvoj ličnosti, uključivanje deteta u društveni život zajednice na svim nivoima, aktivno korišćenje slobodnog vremena idr., što zahteva angažovanje velikog broja obrazovanog kadra, i što je od suštinskog značaja za ostvarivanje ciljeva Evropske sportske povelje.
Koncepcija ovog studijskog programa je u saglasnosti sa Međunarodnom poveljom o telesnom vaspitanju i sportu, koja bavljenje fizičkim vaspitanjem i sportom smatra osnovnim pravom svih ljudskih bića i nužnim uslovom celovitog razvoja ličnosti (UNESKO, iz 1978. god.), Rezolucijom UN o ulozi sporta kao načina da se unapređuje zdravlje, obrazovanje, razvoj i mir (2003). U skladu je i sa evropskom deklaracijom o daljem razvoju obrazovnih institucija, sportskih organizacija i drugih ustanova koje se bave sportom ili od kojih zavisi rešavanje problema u sportu.
Realizacijom ovog studijskog programa Fakultet za sport daje doprinos osnovnim ciljevima razvoja sporta u Republici Srbiji, posebno sa aspekta unapređenja postojećeg sistema obrazovanja, stručnog i naučnog kadra u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta u našoj zemlji.
Doprinos Fakulteta jeste i podrška Strategiji naučnog i tehnološkog razvoja Republike Srbije, kroz prvenstveno očuvanje i razvoj ukupnog naučno – istraživačkog potencijala i opšteg fonda znanja, kao važnih činilaca uključivanja Srbije u Evropske integracione procese.U tom kontekstu Fakultet je obezbedio ljudske i druge materijalne i tehnološke resurse za razvoj naučno istraživačkog rada u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta i svoje aktivnosti usmerio na realizaciju nacionalnih i međunarodnih naučnih i stručnih projekata.
Doprinos Fakulteta je i Strategiji razvoja obrazovanja u Srbiji do 2030. godine, između ostalog kroz aktivnosti da se privreda, nauka, kultura, sport, obrazovanje i druge delatnosti u Republici Srbiji pridružuju zajedničkom evropskom prostoru sa ciljem da postane konkurentan i produktivan činilac ukupnih razvojnih stremljenja koje sledi Evropa.
Studijski program MAS Fizičko vaspitanje i sport koncipiran je tako da omogućava obrazovanje savremenih kadrova – master profesora fizičkog vaspitanja i sporta, po odgovarajućim međunarodnim standardima, spremnih da se suoče sa brojnim i relevantnim promenama u ovoj oblasti. Kao polazište u izradi studijskog programa MAS Fizičko vaspitanje i sport poslužilo je dugogodišnje iskustvo i praksa najeminentnijih međunarodnih visokoobrazovnih institucija.
Studijski program je tako osmišljen da obezbeđuje kompetencije koje su društveno opravdane i korisne. Realizacijom ovako utemeljenog studijskog programa proizvešće se master profesori fizičkog vaspitanja i sporta koji poseduju adekvatna znanja merljiva znanju koja se stiču u međunarodnim okvirima. Takvi kadrovi će doprineti povećanju konkurentnosti na tržištu znanja u Srbiji i šire u regionu.
Ovaj studijski program zadovoljava visoko postavljene standarde Fakulteta i obrazovnog sistema u našoj zemlji. Svrha jeste realizacija nastavnog procesa zasnovanog na principima Bolonjske deklaracije i kontinuiranog praćenja kvaliteta nastavnog i vannastavnog procesa. Svrha studijskog programa je u skladu sa osnovnim zadacima i ciljevim Fakulteta za sport.
Svrha ovog studijskog programa jeste da osposobi studente za dalji nastavak studija.
Cilj
Fakultet za sport, Univerziteta „Union – Nikola Tesla“ ima za cilj visok kvalitet procesa studija i kvalitet diplomaca u skladu sa principima prestižnih evropskih i drugih međunarodnih visokoobrazovanih ustanova.
Studijski program Menadžment u turizmu i rekreaciji, master akademskih studija, ima jasno definisane ciljeve zasnovane na bazi iskustava i savremenih inovacija i znanja u oblasti menadžmenta u turizmu i rekreaciji, koja se izučavaju na istim/sličnim visokoobrazovnim institucijama u zemlji i svetu.
Osnovni cilj ovog studijskog programa je da obrazuje master menadžere koji su: kompetentni za obavljanje složenijih poslova u oblasti menadžmenta u turizmu i rekreaciji; obučeni da koriste savremene koncepte, tehnike i metode u svom radu i osposobljeni za uključivanje u naučno istraživački rad i rad na projektima.
Konkretni ciljevi realizacije ovog studijskog programa su:
- Sticanje znanja iz teorije i prakse savremenih trendova u rekreativnom sportu i turizmu, kao i stručnih znanja i veština potrebnih za rad;
- Osposobljavanje za celovito razmatranje problema i sposobnost kritičkog mišljenja;
- Ovladavanje specifičnim praktičnim veštinama potrebnim za uspešno obavljanje poslova iz oblasti menadžmenta u turizmu i rekreaciji;
- Sticanje znanja, posebno onih oblasti koje se odnose na metodologiju naučnog istraživanja, marketing i promocije u rekreativnom sportu i turizmu, ljudske resurse u rekreativnom sportu i turizmu, upravljanje rizikom i etiku u rekreativnom sportu i turizmu, menadžment u turizmu, planiranje resursa i menadžment u rekreaciji;
- Razvijanje kreativnih sposobnosti, sposobnosti profesionalnog komuniciranja sa partnerima, kao i sa članovima interdisciplinarnih timova;
- Osposobljenost za obavljanje profesionalnih zadataka i rešavanje stručnih problema poštujući odgovarajuće etičke norme;
- Pripremljenost za nastavak naučnog i stručnog usavršavanja;
- Sticanje odgovarajućih znanja koja će omogućiti mobilnost studenata u nacionalnom i međunarodnom miljeu.
Saradnja Fakulteta sa mnogobrojnim visokoobrazovnim institucijama iz zemlje i sveta, sportskim organizacijama (sportskim klubovima, Olimpijskim komitetom Srbije, Sportskim Savezom Srbije, Savezom za rekreativni sport Srbije, Asocijacijacijom sport za sve Srbije, Savezom za rekreaciju i fitnes Srbije), turističkim i drugim agencijama, preduzećima, nevladinim organizacijama i slično omogućiće stvaranje uslova za razvoj naučnoistraživačkog, obrazovnog i konsultantskog rada studenata, što će doprineti njihovoj naučnoj i stručnoj afirmaciji.
Usklađenim nastavnim planom i programom Fakulteta, sa planovima i programima institucija iz zemalja Evropske unije, studenti dobijaju mogućnost provere svojih znanja u inostranstvu.
Saglasno tome, cilj studijskog programa jeste i da obezbedi odgovarajuća znanja koja će omogućiti mobilnost kandidata u nacionalnom i međunarodnom miljeu. Pošto je delatnost Fakulteta zasnovana na principima Bolonjske deklaracije, studentima se pruža mogućnost nesmetanog nastavka školovanja, kako u zemlji, tako i u inostranstvu.
Jedan od posebnih ciljeva ovog studijskog programa jeste razvijanje svesti studenata za permanentnim obrazovanjem, nastavak na specijalističke i doktorske studije i obrazovanje tokom celog života.
Kao važan cilj studijskog programa OAS Menadžment u turizmu i rekreaciji, sa stanovišta društva jeste obrazovanje menadžment kadrova u oblasti turizma i rekreacije koji doprinose zadovoljavanju širih društvenih potreba kao i uključivanju Republike Srbije u međunarodne tokove.
Kompetencije
Savladavanjem studijskog programa Fizičko vaspitanje i sport master studija, student stiče opšte i predmetno specifične sposobnosti koje su u funkciji kvalitetnog obavljanja delatnosti u ovoj oblasti.
Opšte kompetencije koje stiču studenti studijskog programa Fizičko vaspitanje i sport master studija su:
– Sposobnost dijagnoze, analize, sinteze i predviđenja rešenja i posledica u procesu fizičkog vežbanja;
– Ovladaju metodama, i procesima istraživanja i rada u okviru sporta i fizičkog vaspitanja;
– Razvijanje sposobnosti kritičkog i samokritičkog mišljenja i usvajanje objektivnog stava u odnosu na bilo koju praktičnu situaciju;
– Praćenje inovacija i savremenih naučnih tokova u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta i njihove implementacije u praksi;
– Osposobljenost da jasno i nedvosmisleno saopšte vlastite rezultate i zaključke zasnovane na egzaktnim i operativnim znanjima i racionalnim razlozima, i to kako stručnoj javnosti, tako i onima koji to nisu;
– Osposobljenost za timski rad i profesionalnu etiku u radu;
– Osposobljenost da stečena znanja primene u svakodnevnoj praksi;
– Da nastave školovanje, ukoliko se za to opredele.
Predmetno specifične kompetencije koje stiču studenti studijskog programa Fizičko vaspitanje i sport master studija su:
– temeljno poznavanje i razumevanje naučnih disciplina u okviru fizičkog vaspitanja i sporta, razvijena sposobnost za analizu i sintezu u rešavanju opštih i specifičnih problema sporta i fizičkog vaspitanja, između ostalih, sistema i organizacije nastave fizičkog vaspitanja, organizacije vannastavnih aktivnosti, istraživanja u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta iz biomehanike, biomedicine, pedagogije i psihologije, adaptivnog fizičkog vežbanja, menadžmenta sportskih događaja, dijagnostika i analitike fizičkog vaspitanja i sporta i dr.
– sposobnost rešavanja konkretnih problema iz odabrane oblasti fizičkog vaspitanja i sporta uz upotrebu savremenih naučnih metoda i postupaka i uz multidisciplinaran i interdisciplinaran pristup – samostalnost u procesu predlaganja rešenja i predviđanja posledica;
– povezivanja teorijskih i praktičnih znanja iz različitih oblasti fizičkog vaspitanja i sporta i njihove primene u profesionalnom radu;
– razvijen osećaj za kontinuirano praćenje i primenu novina u struci – ovladavanje metodama i postupcima koji se koriste u procesu istraživanja, stručne analize i evaluacije u profesionalnom radu, unapređivanje nauke fizičkog vaspitanja i sporta i struke;
– razvoj profesionalnih veština i spretnosti u upotrebi stečenih znanja u praksi; timski rad, lakoća komunikacije sa ekspertima i neekspertima u multi i interdisciplinarnim timovima;
– sposobnost upotrebe informaciono-komunikacionih tehnologija u ovladavanju znanjima odgovarajuće oblasti – za prezentovanje rezultata rada, za korišćenje savremene literature, za dalje samostalno stručno usavršavanje i kontinuiran razvoj karijere.
Ishodi učenja studijskog programa MAS Fizičko vaspitanje i sport su:
– ovladao složenim teorijsko-metodičkim znanjima fizičkog vaspitanja i sporta, što omogućava viši nivo upravljanja i kontrolu procesa fizičkog vaspitanja i sporta;
– osposobljen za razvijanje stavova i navika o bavljenju školskim sportom, kao i operacionalizijom znanja u praksi; za primenu programske inovacije u školskom sportu;
– osposobljen za analizu i ocenu stanja fizičkog vaspitanja u predškolskim ustanovama i ocenu sistema fizičko-zdravstvenog rada u grupi;
– osposobljen da uvažava društvene razlike i vrši senzibilizaciju učesnika u organizacionim oblicima fizičkog vežbanja; da kreira i sprovodi inkluzivnu politiku u organizacionim oblicima fizičkog vežbanja;
– osposobljen za izvođenje i tumačenje rezultata laboratorijskih i terenskih funkcionalnih dijagnostičkih protokola; razume proceduru merenja i kontrolu testiranja u pojedinim područjima fiziološke dijagnostike; ovladao je vepštinama funkcionalne dijagnostike posebnih grupa (deca, bolesnici, gojazne osobe).
– osposobljen za analizu i sintezu osnovnih naučnih dostignuća u području teorija vaspitanja i teorija ličnosti, kao i njihovu primenu u nastavno-trenažnom i takmičarskom procesu sportista;
– osposobljen za definisanje, analizu i rešavanje složenih poslovnih situacija korišćenjem adekvatnih mehanizama upravljanja u obrazovnim institucijama i sportskim organizacijama;
– osposobljen da jasno prenese ideje o pedagoškim i psihološkim teorijama i praksi; da izabere strategije i pristupe za uspostavljanje, integraciju i upravljanje programom performanse psihologije u trenerskom okruženju;
– razume ulogu koju psiho-socijalne varijable igraju u poboljšanju performansi.
Kompetencije studenata u smislu ostvarivanja svojih prava na dalje obrazovanje i mogućnost zapošljavanja i ostvarivanja prava na rad su:
– Pristup daljem studiranju – pravo na dalje obrazovanje i usavršavanje,
– Upis na specijalističke akademske studije,
– Upis na doktorske studije.
Drugi stepen master studija Fizičko vaspitanje i sport omogućuje licu sticanje zvanja je master profesora fizičkog vaspitanja i sporta, kao i obavljanje profesionalnih aktivnosti za koje su kvalifikacije date.
Školarina
Visina školarine na Master akademskim studijama za studente iz Srbije i bivših republika SFRJ iznosi 2.500,00 evra, a za studente master akademskih studija školarina se isplaćuje u 7 rata, prva, prilikom upisa u iznosu od 1.000,00 evra, a ostalih šest rata uplaćuju se u jednakim mesečnim iznosima od 250,00 evra, počev od decembra 2025. godine i zaključno sa majem 2026. godine, najkasnije do 15. u mesecu.
Pored iznosa godišnje školarine, student je u obavezi da na početku školske godine, uplati i administrativne troškove upisa u iznosu od 75,00 evra, kao i troškove overe semestra u istom iznosu od 75,00 evra na početku letnjeg semestra (početkom februara meseca). Troškovi izdavanja diploma na svim nivoima studija nisu obuhvaćeni iznosom školarina, te se naknadno plaćaju.
Sva plaćanja se vrše u dinarskoj protivvrednosti, po srednjem kursu NBS na dan uplate, na tekući račun Fakulteta za sport, broj: 105-51707-11 kod AIK BANKE.
Fakultet pruža sledeće finansijske olakšice:
– 100,00 evra, umanjenja troškova školarine za kandidate koji se odluče da prilikom upisa plate celokupni iznos školarine.
Prijava ispita prva dva puta, po predmetu, na svim studijskim programima MAS je besplatna. Za treću i svaku narednu prijavu, cena prijave je 1.200,00 dinara.