Beograd, 12. 04. 2017.
U okviru predmeta Osnove novinarstva predmetnog nastavnika doc. dr Tatjane Ćitić, gost na Fakultetu za sport bio je Željko Vučković, urednik sportske rubrike u novinskoj agenciji Tanjug. Drevna kineska mudrost stara više od 2.500 godina kaže “Odaberi posao koji voliš i nećeš morati da radiš nijedan dan”. Veličina ove Konfučijeve izreke ogleda se u njenoj primenjivosti i danas, a naš gostujući predavač je govorio upravo o tome.
– Ja sam želeo da postanem sportski novinar još od osnovne škole. Biti sportski novinar i biti u ovom svetu predstavlja način života. Ja mnogo volim ovo što radim i kada sam na nekoj utakmici, ja se ne osećam kao da sam na poslu jer bih isto to radio i kod kuće. A posebna draž je kada se nalazite na finalnoj utakmici Lige šampiona koju prati ceo svet, a vi ste tu poslovno, ili kada gledate reprezentaciju kad igra u inostranstvu. Takve stvari su neverovatne, a malo koje zanimanje može da vam ih priušti – rekao je Vučković.
S obzirom da je tema, koju studenti novinarskog smera obrađuju u okviru nastavnog plana, selekcija vesti, imali su priliku da čuju koji su to kriterijumi na osnovu kojih se vrši odabir vesti.
– S obzirom na to da Tanjug posluje tržišno selekciju vesti diktiraju dva faktora: klijenti i javni značaj. Prvo, Tanjug ima veliki broj klijenata i njihove aktivnosti su uvek vest koju moramo da imamo. Sa druge strane, važno nam je da imamo informacije od javnog značaja, nešto što je zanimljivo i što može lako da se proda. S obzirom da je u Tanjugu u prethodnom periodu broj novinara prepolovljen, kvantitet vesti se smanjio, ali je kvalitet ostao na visokom nivou – zaključio je Vučković.